Recenzia- V zajatí snov: Precitnutie

Názov:  V zajatí snov: Precitnutie
Autor: Lisa Mcmannová
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2011
Počet strán: 232
Jazyk: slovenský

O knihe: Sedemnásť ročná Jannie sa noc  čo noc dostáva do cudzích snov, ktoré odhaľujú odvrátenú stranu ľudského života. Raz sa Jannie prepadne do nočnej mory v ktorej nie je len pozorovateľkou ale aj jej účastníčkou.

Dej v skratke:
Skúste si spomenúť na ten nepríjemný pocit v snoch keď padáte alebo, keď sa topíte. Hlavná hrdinka zažíva tieto pocity neustále ale nie vo svojich snov ale v snoch iných. Vždy keď v jej blízkosti niekto zaspí ona sa ocitne v jeho sne či chce alebo nechce. Nedá sa tomu zabrániť.  S touto ťarchou sa trápi už od malička a nie je schopná o tom nikomu povedať. Veď kto by jej uveril, že sa len tak prepadá ľudom do snov? Život Jannie nie je taký jednoduchý ako jej kamarátky Carrie, ktorá je z bohatejšej rodiny čo sa o Jannie povedať nedá. Navyše mama Jannie je alkoholička, ktorú nezaujíma nič iné len alkohol a spánok. Jannie sa zblíži s Cabelom, ktorého na škole považujú za čudáka, ktorý nedokončil ročník. Mohol by jej pomôcť práve on?

Čo hovorím o knihe ja:
Knihu som prečítala za 1 deň. Začiatok sa mi zdal mierne chaotický a chvíľu mi trvalo kým som sa dostala do deja. Štýl písania bol formou denníkových zápiskov čo mi až tak nevadilo. Nápad so snami bol zaujímavý ale vadilo mi, že bol tak málo rozvinutý. O postavách ktorým sa Jannie ocitala v snoch sme v podstate nič nevedeli. Až na jej kamarátku Carrie, ktorej sen sa bude v knižke rozvíjať a to hodnotím veľmi pozitívne. Bohužiaľ som si počas čítania nenašla svoju obľúbenú postavu, pretože kniha je dosť krátka na to aby sme spoznali postavy lepšie. Hlavná postava Jannie je "Marry Sue" vždy dokonalá a to mi dosť prekážalo. Cabel je zaujímavý a tajomný na mňa z postáv zapôsobil asi najviac. Matka Jannie je mi hrozne nesympatická už len preto, že je celé dni zavretá a spí alebo pije. Je škoda, že autorka nerozvinula vzťah matky a dcéry a nedozvieme sa prečo matka Jannie pije. Možno v pokračovaní.

Záver:
Kniha mala svoje nudné ale aj zaujímavé pasáže. Pokiaľ chcete príjemnú oddychovku. Kniha vás ničím nenadchne ani neprekvapí. Dej je predvídateľný ale pokiaľ si chcete len spríjemniť nudný večer určite sa bude hodiť.

Hodnotenie: 3/5